Inner Play
How to design inner play in any narrative?

Wie

Eva den Heijer

Eva den Heijer


Imara Felkers

Imara Felkers














 

is beeldend kunstenaar, game designer, docent ludodidactiek en coach aan HKU.
In haar master Kunsteducatie onderzocht Eva hoe spelelementen de betrokkenheid van museumbezoekers en het kijken naar kunst kunnen bevorderen. Uit dit afstudeeronderzoek kwam het spel Tell your ARTtale voort, dat kan worden ingezet bij museumbezoek of voor het vak CKV. Als docent bij HKU ontwikkelde ze voor internationale studenten Tell your Dutchtale, een werkvorm waarin gespeeld wordt met typische Nederlandse clichés.

Sinds 2004 heeft Eva HKU-studenten gecoacht van de bacheloropleidingen Fine Art, Illustration, Product Design en van de masteropleiding Kunsteducatie. Binnen deze studieloopbaanbegeleiding heeft ze een methode ontwikkeld waarin spel en spelen ingebed worden in de persoonlijke ontwikkeling en professionalisering. In 2018 ontving Eva een Comenius Teaching Fellow-beurs. Daarmee kon deze methode worden uitgebreid met verschillende tools en handvatten die direct toepasbaar zijn in de onderwijspraktijk.

www.evadenheijer.nl
Download hier de methode Inner Play in a Study Narrative

is hoofddocent filosofie aan de HKU Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.
De afgelopen vijftien jaar ontwikkelde ze cross-over-leermethoden op het snijvlak van filosofie, spel en kunst.
Centraal in haar werk staat het adagium practice what you teach.

Naast haar werkzaamheden bij HKU rond ze momenteel  haar promotieonderzoek af bij de Universiteit van Gloucester, VK.  In dit onderzoek belichaamt ze via de wielersport de soms weerbarstige filosofie van de fenomenologie van spel. Ze combineert de Duitse denker Eugen Fink met de Nederlandse historicus Johan Huizinga en zijn bekende werk Homo Ludens. Imara publiceert in tijdschriften, waaronder The Philosophy of Play, Routledge, 2016, 2018 maar schrijft ook toegankelijke artikelen in kranten, zoals De Standaard en NRC.